18-01-2018

Øget kvalitet og arbejdsglæde på Midlertidige Pladser i Glostrup

En ny kvalitetsstandard, arbejdsgang samt nye værktøjer til triage og mødeafholdelse. Midlertidige Pladser i Glostrup Kommune har på kort tid løftet kvaliteten i kerneopgaven til stor glæde for både medarbejdere og borgere.

Antallet af borgere med komplekse sygeplejefaglige problemstillinger stiger støt, og det mærker man blandt andet på Midlertidige Pladser i Glostrup Kommune. Derfor har kommunen investeret i en udviklingsproces, der imødekommer de stigende krav til effektivt flow, tværfagligt samarbejde og kompetent personale.

- Sammen med Type2dialog har vi fået endnu mere kvalitet, faglighed og struktur på dagsordenen. Vi har i fællesskab udviklet en ny arbejdsgang og redskaber, der passer til netop vores hverdag, og som sikrer effektive og sammenhængende borgerforløb – uden at gå på kompromis med kvaliteten. Vores samarbejde internt i personalegruppen og med andre faggrupper og sektorer er styrket, og borgerne giver udtryk for, at de oplever en professionel og tryg tilgang i mødet med vores personale, siger Sophie Brohus, der er afdelingsleder på Midlertidige Pladser i Glostrup Kommune.  

Optimerede borgerforløb og øget medarbejdertilfredshed

Både ledelse og medarbejdere har bidraget til udviklingen af

  • en overordnet kvalitetsstandard
  • en ny arbejdsgang for borgerforløb
  • nye redskaber til triage
  • nye møde- og samtaleredskaber

Formålet med de nye tiltag har været at løfte kvaliteten i de daglige arbejdsgange, særligt i risikovurderingen af borgerne og i det tværfaglige samarbejde - og resultaterne af processen er til at få øje på: Personalet har fået bedre overblik over opgaver, ansvarsfordeling, dokumentation, møder og de faglige screeninger, og dermed udnyttes både tid og fagkompetencer langt bedre. Takket være systematisk triage er trygheden for både borgere og personale øget, og med den nye værktøjskasse til brug i samtaler og på møder er borgeren for alvor sat i centrum.

- Vores hverdag er anderledes struktureret nu. Vi arbejder effektivt i vores nye teams omkring borgerens forløb. Vores nye arbejdsgange og redskaber hjælper os til at fokusere på kerneopgaven, og jeg føler, at kvaliteten er steget markant. Det er stadig nyt det hele, men jeg føler mig tilpas udfordret. Jeg oplever, at man ude i byen også taler om en afdeling i positiv forandring – og det er fedt at være med til, fortæller social- og sundhedsassistent Heidi Jensen fra Midlertidige Pladser. 

For sundhedsfaglig chefkonsulent John P.W. Jensen fra Type2dialog har samarbejdet været en stor fornøjelse: 

- Processen viser med al tydelighed, at en intensiv og fokuseret indsats med en positivt indstillet medarbejdergruppe og ledelse virkelig flytter noget i praksis. Jeg fornemmer absolut, at kvaliteten på Midlertidige Pladser er løftet, siger han.     

Læs mere om kvalitetsløftet på Midlertidige Pladser i Glostrup Kommune  

 

 



Tilbage

Acceptér cookies

Denne hjemmeside gør brug af cookies. Vi bruger cookies til at lære, hvordan hjemmesiden bliver anvendt, så vi kan forbedre brugervenligheden.

Når du har accepteret cookies, kan du altid fjerne dem igen ved at slette dem i din browser.